Značku doprovází komplexně řešený vizuální styl postavený na rastru, ve kterém se promítají motivy a činnosti spojené po generace s životem na vsi. Základní výzvou pro náš tým bylo nastavit rovnováhu mezi estetikou lidovou (folklorní), danou historickými vazbami, a přístupem moderního grafického designu, který potřebujeme pro soudobou prezentaci a komunikaci s návštěvníky. Vytvořili jsme značku, v níž je dominantním prvkem iniciála S – symbolizující cestu vedoucí přes náves, od domu k domu.
Otevřenou dvoukolovou soutěž vyhlásil koncem dubna 2023 Národní ústav lidové kultury (NÚLK), který je jeho provozovatelem a odborným garantem. Loga skanzenu i NÚLK jsou tak většinou prezentovány společně. Doposud se skanzen prezentoval kreslenou značkou v kombinaci dvou řezů písma a těžším odstínem modré. Modrou doplňovala ve velkém měřítku hnědá, navazující na komunikaci provozovatele. I proto jsme přistoupili k výraznějšímu odlišení.
Návrh vizuálního stylu jsme nasměrovali k větší rozmanitosti a hravosti, a to hlavně pomocí rastru, který je nejcharakterističtějším prvkem tohoto vizuálního stylu. Nastavili jsme systém jeho skládání na mřížku, která zajistí konzistentnost mezer a velikostí. Výhody rastru jsou pak rozměrová variabilita i podpora zapamatovatelnosti, a tím jsme skanzenu nabídli právě ten potřebný jednotící prvek prezentace.
Před začátkem samotné implementace jsme pro skanzen vytvořili manuál vizuálního stylu, šablony pro jednotlivé grafické výstupy a především systém vizuální komunikace na sociálních sítích. V online komunikaci chceme dát instituci dostupný nástroj pro sdílení multimediálního obsahu.
© Artbureau 2024