La Forme

laforme-mock-interier-02

Brand, který voní

La Forme, původně malá dejvická pekárna se zabydluje i v dalších městských částech Prahy. Vůně croissantů a výběrové kávy kolemjdoucí nezaměnitelně vábí. A proto od nás klient nepotřeboval víc než jednoduchý, na písmu založený, vizuál bez zbytečností. To ovšem neznamená, že jsme vybrali jen písmo.

info
Klient: La Forme
Rok: 2019
#branding#interiér
LF-polep-19-FULL_thumbnail
la_forme_logo_rgb_kreslici_platno_1_kopie
109A1145
laforme-mock-voucher-pecivo-01

Zadání

La Forme je síť pražských pekáren s kavárnou s neformální atmosférou. Tvoří ji tým mladých nadšenců a expatů, pro které je angličtina přirozenou volbou, voňavé pečivo a výběrová káva vášní a jasná vize předpokladem jejich podnikání. Oslovili nás na doporučení od klientů s cílem redesignovat jejich stávající vizuální komunikaci založenou na patkovém písmu.


„Původně to byla pekárna s prodejem v Dejvicích, postupně přidali kafe, pak stolek s židlemi, pak zahrádku a dneska jsou na třech místech v Praze. Lidi si je hezky našli. Vyjma sociálních sítí komunikují hlavně lokálně, voní a hodně zákazníků nachytají na ulici.“
laforme-mock-interier-01

Kreativní proces

Těsto a tvarování je alfou a omegou činnosti La Forme. Hledali jsme proto společný prvek, který by vyjadřoval gros jejich činnosti. Na jedné straně je pečení a řemeslná rutina, která se nedá ošidit, na straně druhé je zábava při zdobení, vymýšlení příchutí a krémů. Rozhodli jsme se pro tzv. korporátní písmo, které bude dost výrazné, aby bylo jen „jejich“ a zároveň půjde o minimum výrazových prostředků, které podpoří jejich voňavé produkty, kterými především komunikují se zákazníky. Zároveň jsme chtěli, aby vizuální styl byl trendy jako jeho nositelé (v nejlepším slova smyslu) a přitom si zachovával jakýsi retro look s odkazem na tradici a řemeslnost lokálních pekařství.


„Pořád něco někde natahují, překládají, pak jim to kyne, pak to zase překládají.“
 
„Potřebovali jsme skloubit rutinu pekařského řemesla s neformálností prezentace. Do loga jsme se proto snažili dostat určitou neformálnost. Hráli jsme si s písmenky a překreslovali je do těsta. Jim se to líbilo a dokonce se jim zdála lepší i méně čitelnější varianta loga. Příjemně nás překvapilo nás, že nejdou zákazníkům rovnou na ruku.“
la_forme_kreslici_platno_3
la_forme_kreslici_platno_1
La-forme-fonts-prezentace

Výsledek

Vizuální styl La Forme tvoří specifické fotografie a písmo na míru. V obou případech jsme oslovili ke spolupráci odborníky – specialistu na gastro foto Marka Bartoše a typografa Franco Jonase. Ten pro nás vytvořil písmo, které je pružné jako těsto. Jednoduchý bezpatkový grotesk ozvláštnil o dekorativní prvky, které vyniknou ve sloganech a motion designu. Kromě webu, decentního packagingu, ikonek do interiérů jsme řešili základní tiskoviny nutné pro provoz podniku. Klientovi jsme předali minimální množství komponentů vizuálního stylu, se kterými bude schopen sám a pružně pracovat.


„Fúzi trendy a retro looku jsme docílili pomocí současného písma, které je v logu komponované do oblouku, aby připomínalo kompozice log ala první republika. Tento aspekt podporuje také originální interiér a venkovní označení pekárny.“
 
„To, co v La Forme prodává je vůně, design je doplněk, který nemá ambice přerážet produkt.“

© Artbureau 2024

View