La Forme, původně malá dejvická pekárna se zabydluje i v dalších městských částech Prahy. Vůně croissantů a výběrové kávy kolemjdoucí nezaměnitelně vábí. A proto od nás klient nepotřeboval víc než jednoduchý, na písmu založený, vizuál bez zbytečností. To ovšem neznamená, že jsme vybrali jen písmo.
La Forme je síť pražských pekáren s kavárnou s neformální atmosférou. Tvoří ji tým mladých nadšenců a expatů, pro které je angličtina přirozenou volbou, voňavé pečivo a výběrová káva vášní a jasná vize předpokladem jejich podnikání. Oslovili nás na doporučení od klientů s cílem redesignovat jejich stávající vizuální komunikaci založenou na patkovém písmu.
Těsto a tvarování je alfou a omegou činnosti La Forme. Hledali jsme proto společný prvek, který by vyjadřoval gros jejich činnosti. Na jedné straně je pečení a řemeslná rutina, která se nedá ošidit, na straně druhé je zábava při zdobení, vymýšlení příchutí a krémů. Rozhodli jsme se pro tzv. korporátní písmo, které bude dost výrazné, aby bylo jen „jejich“ a zároveň půjde o minimum výrazových prostředků, které podpoří jejich voňavé produkty, kterými především komunikují se zákazníky. Zároveň jsme chtěli, aby vizuální styl byl trendy jako jeho nositelé (v nejlepším slova smyslu) a přitom si zachovával jakýsi retro look s odkazem na tradici a řemeslnost lokálních pekařství.
Vizuální styl La Forme tvoří specifické fotografie a písmo na míru. V obou případech jsme oslovili ke spolupráci odborníky – specialistu na gastro foto Marka Bartoše a typografa Franco Jonase. Ten pro nás vytvořil písmo, které je pružné jako těsto. Jednoduchý bezpatkový grotesk ozvláštnil o dekorativní prvky, které vyniknou ve sloganech a motion designu. Kromě webu, decentního packagingu, ikonek do interiérů jsme řešili základní tiskoviny nutné pro provoz podniku. Klientovi jsme předali minimální množství komponentů vizuálního stylu, se kterými bude schopen sám a pružně pracovat.
© Artbureau 2024