Na začátku spolupráce s přední českou advokátní kanceláří ROWAN LEGAL byla soutěž pořádaná organizací Czechdesign, přičemž klient nás k účasti vyzval na základě portfolia.
Už od začátku nám bylo sympatické velké odhodlání ROWAN LEGAL posunout vizuální komunikaci společnosti do stavu, ve kterém by se i navenek odráželo její velmi progresivní vnitřní nastavení. Zároveň se řešily obavy z revoluce a potřeba evoluce stávající vizuální identity. Po pečlivém zvážení jsme se rozhodli podpořit ono odhodlání provést efektivní změny a věříme, že se obavy nakonec ukážou jako zbytečné. Prezentované řešení považujeme stále za evoluci. Je možné, že řešení jen přeskočilo několik vývojových stupňů, což nám ovšem může poskytnout evoluční výhodu.
Už od začátku nám bylo sympatické velké odhodlání ROWAN LEGAL posunout vizuální komunikaci společnosti do stavu, ve kterém by se i navenek odráželo její velmi progresivní vnitřní nastavení. Zároveň se řešily obavy z revoluce a potřeba evoluce stávající vizuální identity. Po pečlivém zvážení jsme se rozhodli podpořit ono odhodlání provést efektivní změny a obavy se nakonec ukázaly jako zbytečné. Prezentované řešení považujeme stále za evoluci. Je možné, že řešení jen přeskočilo několik vývojových stupňů, což nám poskytlo nemalou evoluční výhodu.
Rule of thumb: „Čím méně prvků pro práci s identitou nastavíme, tím méně přešlapů při jejich používání udělají ti po nás.” Práce připomínala velký úklid. Vizuální identitu jsme rozebrali na jednotlivé dílky a u každého z nich jsme si položili otázku, jakou funkci by měl plnit v nové identitě a zda ho vůbec potřebujeme. Stejně jsme postupovali i při vytváření nových pravidel. Vždy padl dotaz, zda může být pravidlo jednodušší.
Základním kamenem naší stavebnice je logotyp. Chceme, aby byl zřetelný, důstojný a sebevědomý. Aby budil důvěru i respekt. K tomu nám pomáhá jednotná velikost obou řádků (ROWAN i LEGAL), precizně konstruované bezpatkové písmo BW Gradual a nakonec i konzistence v užití logotypu. Na vizitkách, dopisních papírech a obálkách si dokonce vystačíme s jedním rozměrem logotypu.
Sadu ikon oborů činnosti a konvenční piktogramy jsme přepracovali tak, aby navazovaly na styl písma a působily jednotně. Nově navržená vizuální identita se nám díky zvolenému přístupu jeví jako: jasně rozpoznatelná, nezaměnitelná, dobře zapamatovatelná, jednoduchá, uživatelsky přívětivá, nadčasová, sebevědomá, atraktivní, důvěryhodná a profesionálně působící.
© Artbureau 2025