Pivovar Proud – Headliners

montaz_1_5_nahled2

Základní řada

Základ vizuální identity plzeňského pivovaru Proud tvoří unikátní, oboustranně čitelné logo. Hlavním posláním Proudu je experiment s pivními styly, surovinami a technologickými postupy. V rovině vizuální komunikace je tomu právě tak. Společnými jmenovateli jsou spolupráce, experiment a hravost.

info
Klient: Plzeňský Prazdroj, a.s.
Rok: od 2020
Ocenění: Louskáček 2020, European Design Awards 2021
#branding#obaly

montaz_2_2_nahled_2
montaz_1_5_thumbnail

Zadání

Rozdělení portfolia vytyčilo jasné mantinely pro přípravu grafických konceptů. Smysl pro hru a experiment se pak promítl jak do názvů jednotlivých piv základní řady, tak do grafické podoby etiket. Místo motivů typických pro ležáky plzeňského typu jsme dali v řadě „headlinerů” přednost jednoduchým geometrickým symbolům, které doplňují výraznou značku. Až půjdete kolem regálu s Proudem, nelze si nevšimnout, že jsme opravdu jeden z mála pivovarů (ne-li jediný pivovar), který na etiketách používá klasickou metalickou ražbu, což bývá spíše doména vinných etiket. Kraft je kraft.


„Vývoj nezávislé pivní scény ukazuje, že klasické pivní etikety či logotypy z fraktur už nemusí být nutně jedinou správnou volbou. Nově vznikající pivovary odráží často osobnost svých sládků, názvy piv se podobají názvům skladeb punkových kapel a z pohledu grafického designéra je v podstatě vše dovoleno.“ 
– Jakub Wdowka

© Artbureau 2024

View