Pivovar Proud

montaz_1_5_nahled2

Značka čitelná i vzhůru nohama

Vizuální identita plzeňského minipivovaru Proud je hravá a experimentální. Základ tvoří unikátní, oboustranně čitelné logo. Pro Proud jsme vytvořili celou řadu komunikačních materiálů – od pivních etiket, tiskovin přes online nosiče až po infografiku. Spolupráci s Proudem jsme doslova vyhráli.

info
Klient: Plzeňský Prazdroj, a.s.
Rok: 2020
Ocenění: Louskáček 2020, European Design Awards 2021
#branding#obaly

montaz_2_2_nahled_2

Zadání

Na začátku byla soutěž, kterou vyhlásila organizace Czechdesign. Vytipovali si nás jako vhodné designéry pro „pivní“ zadání. Cílem soutěže bylo vytvořit vizuální identitu pro nově vznikající minipivovar Proud v Plzni, který se měl zabydlet v rekonstruované budově bývalé elektrárny. Jasnou vizí Proudu je experiment s pivními styly, surovinami a technologickými postupy. To se logicky odrazilo v zadání pro design, zaměřené na 3 základní hodnoty – spolupráci, experiment a hravost.


„Jméno Proud spojuje jak polohu pivovaru, tak dřívější využití budovy, navíc je v něm pohyb, nějaké směřování, ale také zaměření se na něco (proud myšlenek, hlavní proud, nový proud…). Pokud se na jméno podíváme z pohledu angličtiny, máme zde hrdost – hrdost na původ, zkušenosti…“ 
- Michal Škoda, ředitel Proudu

Kreativní proces

Začali jsme úvahou nad názvem pivovaru a objevili vlnku, základní kámen. Vlnka má na klávesnici označení „tilda.“ Kromě toho, že odkazuje na vodní element, potažmo polohu pivovaru na soutoku řek Mže a Radbuzy, je zároveň i symbolem pro střídavý proud, což reaguje na původní účel budovy. Tilda se tedy ukázala jako skvělý výchozí bod vizuální identity Proudu. Funguje jako samostatný grafický prvek a udává kompozici loga, které má podobu tzv. ambigramu– oboustranně čitelnému znaku. Díky písmu chilského typografa Franca Jonase, který pro nás své písmo na míru upravil, se zrodilo unikátní typografické logo, které je čitelné i vzhůru nohama.


 „Vývoj nezávislé pivní scény ukazuje, že klasické pivní etikety či logotypy z fraktur už nemusí být nutně jedinou správnou volbou. Nově vznikající pivovary odráží často osobnost svých sládků, názvy piv se podobají názvům skladeb punkových kapel a z pohledu grafického designéra je v podstatě vše dovoleno.“
- Jakub Wdowka
montaz_1_5_thumbnail

Výsledek

Kromě vlnky, loga, korporátního písma a speciální modré barvy tvoří jedinečný vizuální jazyk Proudu ilustrace, piktogramy a fotografie. Další rovinou jsou pivní etikety s barevnou vektorovou kresbou, která dominuje rozmanitým produktovým řadám. Vyjma vizuální stránky Proudu jsme si pohráli také s texty (originální názvy piv, hlášek a sloganů). Proudu se staráme o veškerou vizuální komunikaci, zahrnující tiskoviny a online aplikace, včetně motion designu.


„Krásná práce, které není co vytknout. Od skvělého nápadu loga fungujícího i otočeného o 180 stupňů, přes návaznost na soutok řek až po bezvadně zpracovaný vizuální styl, včetně variant etiket. Na míru upravené písmo je pak už jen třešničkou na dortu. Jestli někdo bude dělat knihu Nejlepší loga, tohle by tam mělo být.“
 
„Michal Škoda, ředitel Proudu, nám zatím dává poměrně volnou ruku a je nakloněn dialogu, za což jsme mu samozřejmě neskutečně vděční… Věříme, že i na kvalitě výstupů je to vidět.“

© Artbureau 2024

View