Před námi se objevilo obrovské množství produktů v různých obalech, asi tisíc subbrandů a logotyp poplatný době. S tímto prvním dojmem jsme šli v létě 2024 do návrhu „Obalové strategie a redesignu loga značky AKINU“. Česká společnost AKINU se soustředí zejména na klasický retail, kde komunikuje širokou škálu pamlsků, krmiv a chovatelských potřeb. Zadání výběrového řízení se opíralo o profesionální brand audit (kvantitativní výzkum) zaměřený na potřeby a nákupní zvyklosti na trhu s krmivem pro psy a kočky.
AKINU dominuje v kategorii pamlsků a tvarosloví logotypu to vizuálně reflektuje. Je hezké, milé, měkoučké – prostě za odměnu. Jednotný vizuální styl značky posilujeme symbolem (tlapkou), který zpočátku volíme hlavně do online komunikace. Tedy tam, kde je jasná příslušnost ke značce. Podpoříme tak jeho spontánní znalost v rámci brandu. Červená barva zůstává, ale definujeme barevné schéma doplňkových barev.


Reagovali jsme na potřebu zjednodušit a zefektivnit práci s logotypem a CI manuálem tvorbou maximálně jednoduché verze s co nejmenším počtem kapitol a prvků. Když se v systému a pravidlech vyznáme my – autoři a designéři – zvládne to i klient. Nový logotyp samozřejmě propojujeme se změnou obalové strategie. Ale o tom příště…



© Artbureau 2025