Truhlárna

truhlarna-10

Přes dřevo k logu

Café Truhlárna – nomen omen jedinečného místa v srdci Prahy. Svého času to bývala truhlárna františkánů, dnes je to místo, kam se chcete zašít. Jsme rádi, že jsme tuto oázu klidu pomohli nadesignovat, od interiéru až po vizuál.

info
Klient: Café Truhlárna
Rok: 2019
#branding#interiér
truhlarna-19_
truhlarna-03
truhlarna-07

Zadání

Ke Café Truhlárna v komplexu františkánského kláštera v centru Prahy jsme se dostali na doporučení. Byli jsme oslovení, abychom postavili novou značku trochu zastrčené kavárny v malebné Františkánské zahradě. S klientem jsme prošli celým procesem – od rekonstrukce prostoru až po výběr šálků.


„Dělali jsme si sami interiér. Nešlo o žádné složité úpravy. Máme cit a zkušenosti a jsme schopni si to lajsnout. Šlo o to vymyslet dispozici kavárny a zpracovat to tak, aby to sedělo na téma truhlárna.“
truhlarna-13
truhlarna-05
truhlarna-14
Thruhlarna-ukazka_picto-landscape
truhlarna-18

Kreativní proces

Identita nového místa, kde se opojíte výběrovou kávou, vznikala s respektem ke geniu loci. Proto jsme zvolili název Truhlárna, což jasně nasměrovalo naše designérské pojetí. Shodou okolností jsme mohli začít už designem interiéru. Logicky v něm hrálo prim dřevo zpracované tak, aby byl zřejmý odkaz na původní účel prostoru. Co se týče vizuálu, nebylo třeba se nějak předvádět, stačilo už jen málo.


„Dřív jsme si trochu osahali i baristické řemeslo. Prostor jsme pojali tak, aby byl použitelný pro baristy. Proto se douho řešila ergonomie a zvažoval se každý centimetr mikroprostoru. Na jeho funkci se pak namotávala estetika.“

„Kavárna má charakteristický bar ala fošny na hromadě. Asociuje to naskládané dříví. Jsou tam i fošny opřené o stěnu tak nenuceně, jako by je tam opřel truhlář.“

„Došlo k zajímavému efektu, vizuální identita začala vznikat v interiéru“
truhlarna-02
truhlarna-11
tr_ikony_02_3x2
021-07
truhlarna-logopikto_prezentace_alternate

Výsledek

Vizuální styl Truhlárny jsme doslova postavili. Navrhli jsme takzvané stencilové písmo, originální ikonky a grafické prvky, které odkazují na skládání dřevěných špalíků. Signifikantní červená barva se skvěle doplňuje s barvou dřeva a s šedými a bílými interiérovými komponenty. Užili jsme si to do nejmenších detailů, vybrali jsme šálky a navrhli také servírovací tácky. Na závěr jsme klientovi předali minimanuál, se kterým si pohodlně vystačí.


„Minimalistický vizuální styl úsporně dokresluje charakter podniku.“

„Nejdřív se udělal koncept kavárny a logo z toho nějak vykrystalizovalo.“

„Dokonce jsme dříve měli piktogramy na záchody než logo. Ničemu to nevadilo, bylo to přirozené.“

„Krok po kroku jsme designovali kavárnu jako takovou, značka pak byla jakýmsi podpisem pod celou tou mozaikou.“

„Stejně jako poctivá služba zákazníkům, byla pro klienta důležitá i vizuální identita. Pro nás to byla milá spolupráce plná porozumění. Zakázka snů.“

„Decentní vizuál, který slouží, nekřičí.“
truhlarna-06
truhlarna-01

© Artbureau 2024

View