Vizuální identita plzeňského minipivovaru Proud je hravá a experimentální. Základ tvoří unikátní, oboustranně čitelné logo. Pro Proud jsme vytvořili celou řadu komunikačních materiálů – od pivních etiket, tiskovin přes online nosiče až po infografiku. Spolupráci s Proudem jsme doslova vyhráli.
Na začátku byla soutěž, kterou vyhlásila organizace Czechdesign. Vytipovali si nás jako vhodné designéry pro „pivní“ zadání. Cílem soutěže bylo vytvořit vizuální identitu pro nově vznikající minipivovar Proud v Plzni, který se měl zabydlet v rekonstruované budově bývalé elektrárny. Jasnou vizí Proudu je experiment s pivními styly, surovinami a technologickými postupy. To se logicky odrazilo v zadání pro design, zaměřené na 3 základní hodnoty – spolupráci, experiment a hravost.
Začali jsme úvahou nad názvem pivovaru a objevili vlnku, základní kámen. Vlnka má na klávesnici označení „tilda“. Kromě toho, že odkazuje na vodní element, potažmo polohu pivovaru na soutoku řek Mže a Radbuzy, je zároveň i symbolem pro střídavý proud, což reaguje na původní účel budovy. Tilda se tedy ukázala jako skvělý výchozí bod vizuální identity Proudu. Funguje jako samostatný grafický prvek a udává kompozici loga, které má podobu tzv. ambigramu – oboustranně čitelnému znaku. Díky písmu chilského typografa Franca Jonase, který pro nás své písmo na míru upravil, se zrodilo unikátní typografické logo, které je čitelné i vzhůru nohama.
Kromě vlnky, loga, korporátního písma a speciální modré barvy tvoří jedinečný vizuální jazyk Proudu ilustrace, piktogramy a fotografie. Další rovinou jsou pivní etikety s barevnou vektorovou kresbou, která dominuje rozmanitým produktovým řadám. Vyjma vizuální stránky Proudu jsme si pohráli také s texty (originální názvy piv, hlášek a sloganů). Proudu se staráme o veškerou vizuální komunikaci, zahrnující tiskoviny a online aplikace, včetně motion designu.
© Artbureau 2024