Centrum odborné přípravy a Gymnázium

1_DSC_1840

Od orientačního systému po celkový vizuál

Vizuální identita pro pražskou střední školu a učiliště COPTH začala v podstatě od konce. Od orientačního systému pro nově rekonstruovanou budovu školy jsme se postupně dostali k celkovému redesignu značky včetně změny názvu. Nestandartní proces tvorby však nebyl na překážku. Ukázalo se, že pan ředitel se designu ani humoru nebojí.

info
Klient: COPTH (Centrum odborné přípravy technickohospodářské), Praha 9
Rok: 2020
#branding#interiér
DSC_3305-1
DSC_1776_2
2_DSC_3228
3_DSC_1643
3_DSC_1666
DSC_1681
DSC_1686

Zadání

Oslovili nás architekti ze společnosti ECOTEN abychom navrhli orientační systém pro revitalizovanou budovu učiliště COPTH. Na žádost městské části Prahy 9 se do enviromentálně a ekonomicky šetrné budovy mělo začlenit také gymnázium, aby se posílil status školy. Učiliště se totiž dlouhodobě potýkají s nevalnou pověstí. Odtud byl jen krok k tomu, abychom vyjednali redesign vizuální identity. Díky otevřenosti pana ředitele jsme se pustili do práce pod podmínkou, že navážeme na původní symbol v logu.


„Z orientačního systému se to zlomilo do vizuálního stylu v momentě, kdy bylo třeba označit fasádu. Spolu s architekty jsme si uvědomili, že by se škola mohla zbavit devadesátkového loga a vykročit do nové etapy vizuálního bytí.“
 
„Narazili jsme na ředitele, který se nebojí. Ani designu, ani humoru. Vycítil, že design může státní škole pomoci v komunikaci se zájemci o studium, stávajícími studenty a rodiči.“
1_02_wide
logo_copag_prezentace4
logo_copag_prezentace2
9
7
4

Kreativní koncept

Od orientačního systému, přes volbu písma na fasádu jsme se dostali ke komplexní práci na nové image školy. Naším cílem bylo navrhnout řešení na míru moderní architektuře, posílit význam školy a vyzdvihnut doposud opomíjený potenciál učňovského vzdělávání. Součástí redesignu byla i změna názvu na COPaG (Centrum odborné přípravy a gymnázium) a poutavý copywriting.


„Na projektu nás zaujalo, že se státní škola rozhodne, že bude cíleně pracovat na své vizuální identitě. Zatímco soukromé školy jsou na komerčním trhu a potřebují přilákat pozornost, u nás se ve státním školství do designu v podstatě neinvestuje.“
 
„Naší ambicí je kultivovat prostředí ve státním školství.“
front2
1943480020_2
8
tote_2
1529536175
1plakat2
6
pd_mockup_ksilt
1428071708

Výsledek

S ohledem na zaměření školy jsme zvolili výrazné technicistní písmo typografa Jana Bubleho. Redesignovali jsme symbol blesku, pozůstatek z doby, kdy byla škola zaměřena na výuku elektrikářů. Na původní vizuál školy navazuje také modročervená barevnost. Z nového symbolu vychází diagonální linie, která udává tón vizuálnímu stylu. Diagonála je charakteristická zejména při dělení formátu obálek, inzerce a dalších tiskovin. Kromě komunikace školy navenek jsme kladli důraz také na design pro interní potřeby a součástí našeho designu se staly i originální slogany podporující novou image školy. Ty se kromě tiskovin uplatnily na lifestylové kolekci oblečení pro studenty.


„Stejně, jako studenti nosí hrdě mikiny UCLA, mohli by nosit i COPaG. Nebo třeba jen mikinu nebo kšiltovku s velkým červeným bleskem. A nestydět se za to. K designu jsme přistupovali tak, aby motivy byly víc cool.“
 
„A tak se děcka na základkách již brzy dozví, proč je ,učňák‘ vlastně fajn volba. Zatím se nemalá část dětí stydí, že studují učební obory.“
dsc_3377
DSC_1692
DSC_3413
DSC_3432
DSC_3477

© Artbureau 2024

View